Kunstweken op OBS de Braskörf

Woensdag 6 maart is het kunstproject van start gegaan. Verschillende kunstenaars staan centraal. En gaandeweg zal de school veranderen in een kunstmuseum.

Woensdag 24 april is er een tentoonstelling, ter afsluiting. Belangstellenden zijn van harte welkom van 14.15 tot 15.15.

Sinterklaasfeest Parkzicht!

Zoals elk jaar gaan de jongste groepen (1 t/m 5) naar Parkzicht om optredens te verzorgen voor Sinterklaas en zijn pieten! Het was vanmorgen weer een groot feest!

Wij wilden de oudervereniging ook weer bedanken voor alle goede hulp. Natuurlijk komt de Sint dinsdag ook nog een bezoekje brengen aan de school en maken we er nog een feestje van!

De pieten leren lezen! (Filmpje en gedicht)

Vandaag hebben de kinderen een filmpje bekeken van 2 pietjes die gisteravond in school waren… De pieten hebben letters opgehangen en stiekem een leesboekje meegenomen! Ze willen namelijk beter leren lezen! Ook lag er in elke klas een envelop met een gedicht van Sinterklaas (zie bestand). In het gedicht vraagt Sinterklaas of de kinderen willen helpen om de pieten beter te leren lezen. In de klas gaan we dit doen door post its met letters en woorden op te hangen. Maar ook thuis kunnen jullie helpen! Schrijf een letter of woord op een briefje en hang ze op de goede plek, net zoals in het filmpje. Maak een foto en stuur deze naar de juf/meester! Natuurlijk mogen de kinderen op de foto staan bij de letters/woorden. Wij hangen ze dan op in school, zodat de pieten het kunnen zien als ze binnenkort weer bij ons op school komen!

Klik hier om het filmpje te bekijken.

Eerste brief maandag 20 november
Loco burgemeester Schmaal koopt telefoon armbandjes

Het Pleinfeest is nog niet begonnen, maar de eerste kunstwerkjes zijn al verkocht!

Locoburgemeester Schmaal was in groep 6 voor de start van 'Oktober Kindermaand' . Hij was zo onder de indruk van de prachtige armbandjes voor telefoons, dat hij er twee heeft gekocht.

Dit nadat de leerlingen een spannende en leerzame Quiz over de provincie Groningen hadden gespeeld.

Ook zo'n armbandje bemachtigen? Wees er op tijd bij, vanmiddag!

Afscheid

Beste ouders en kinderen van De Braskörf,

Vandaag neem ik afscheid van De Braskörf en voorlopig ook van mijn baan als leerkracht. Ik ga namelijk, zoals ik al veel kinderen heb verteld, op wereldreis. Ik vertrek 20 september naar Nieuw-Zeeland om daar een wandeling te maken van 3000km. Mijn bezittingen passen dan in een rugzak en mijn leven bestaat dan uit wandelen, eten, slapen, repeat... En natuurlijk ook genieten van de prachtige omgeving. Als het u leuk lijkt om mij te volgen kunt u dit doen via:

Hier plaats ik verhalen en foto's van de reis. Ook zamel ik geld in voor KWF Kankerbestrijding.

Ik wil graag alle kinderen van De Braskörf bedanken voor de prachtige tijd die ik heb mogen meemaken bij jullie. Ik ben in alle klassen wel een keertje geweest, soms een dagje, soms een uurtje. Ik neem al deze mooie, leuke en grappige herinneringen mee op reis.

Bedankt voor de mooie tijd!

Juf Anna Maura

Sportdag woensdag 19 juli

Beste ouders/verzorgers,

Morgen hebben we de sportieve dag met leuke sportclinics.

Het is fijn als de kinderen een beker/fles meenemen die bijgevuld kan worden met water.

Bij één van de clinics kan er gefietst of gestept worden op de BMX baan. Voor de kinderen die liever gaan skeeleren kan dit ook op een weggedeelte in het Sport en Leerpark. Kinderen mogen dan op eigen verantwoordelijkheid hun skeelers met bescherming meenemen. Deze worden meegenomen in een bakfiets, zodat de kinderen dit niet zelf hoeven mee te nemen.

Sportieve groet,

Namens de OR

Emmerdrummen

Ter afsluiting van ons muziekimpuls, die we samen met muziekmeester Mark hebben gevolgd, hadden we een workshop emmerdrummen! Vandaag hebben de leerlingen per leerjaar geoefend in het speellokaal en hadden we vervolgens een muzikale afsluiting op het schoolplein. Alle leerlingen van groep 1 t/m groep 8 hadden emmers en stokjes. Samen met meester Mark en zijn muziek (en het zonnetje die ging schijnen) ging daarna alles vanzelf! We willen hier ook meester Mark nogmaals bedanken voor deze muzikale afsluiting!

Kijkje in de klas

Benieuwd wat we zoals doen op OBS de Meent?