Groep 5a

Er zitten 21 kinderen in onze groep, waarvan 9 meisjes en 12 jongens. Juf Esther staat maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag voor de groep. Woensdag geeft juf Nettie les.

We beginnen elke ochtend met de inloop. Om 8:15 uur kunnen de kinderen naar binnen om even iets voor zichzelf te doen. Om 8:30 uur kunnen we dan direct aan de slag. De schooldag duurt tot 14.15 uur. Daarna zijn de kinderen vrij.

Op maandag- en vrijdagochtend hebben we gymles. We gaan in dit schooljaar 10 keer op de dinsdagmiddag naar zwemles. Dit jaar gaan we voor het eerst op de fiets naar de gym- en zwemles.

Onze groep is een gezellige groep! Iedereen hoort erbij en is betrokken. In groep 5 werken we hard. Zo krijgen de kinderen in groep 5 een aantal nieuwe vakken erbij, waaronder: natuur & techniek, aardrijkskunde en geschiedenis. Dit vinden we allemaal erg interessant en leuk! Ook moeten we soms leren voor een toets. Iedereen houdt dit schooljaar een spreekbeurt. Zo leren we ook veel van elkaar. Dit jaar wordt er veel zelfstandigheid van de kinderen verwacht. Maar naast al dat harde werken, maken we ook tijd voor leuke dingen! Dit jaar staan de volgende leuke activiteiten op het programma: excursie naar de boerderij, meedoen aan een leesproject vanuit de bibliotheek, naar de voorstelling ‘De Drakentemmer’, het sinterklaas- en kerstfeest, meerdere sportdagen, zwemspelletjes en uiteraard de schoolreis!

We gaan er een leuk en leerzaam schooljaar van maken!