Groep 8a

Onze klas bestaat uit 19 leerlingen. 8 jongens en 11 meisjes en we krijgen les van meester Kees en op vrijdag van juf Chelsy. Het is een hele gezellige groep, die zich aan het voorbereiden is op de overgang naar het voortgezet onderwijs.

In groep 8 zijn er veel extra activiteiten opgenomen in het jaarprogramma. Naast het uitmaken van de methodes, richten we ons ook op veel andere zaken.

In groep 8 volgen we doorgaans een professionele cursus E.H.B.O. Er wordt een theorie- en praktijkexamen afgenomen. Ook volgen we nog een extra les reanimatie.

We helpen ook leerlingen van de groepen 3 en 4 met het leren lezen. Dit doen we minimaal drie ochtenden per week.

In april werken we zo’n 5 weken aan het project van de Tweede Wereldoorlog. We maken dan in twee- of drietallen een compleet werkstuk over deze periode. We nodigen een gastspreker uit en we sluiten het project af middels een bezoek aan voormalig Kamp Westerbork.

Dit laatste jaar sluiten we af met een survival, een driedaagse schoolreis naar Schiermonnikoog en een schoolmusical.