Groep 6a

In deze groep zitten 23 kinderen, 13 meisjes en 10 jongens! Een gezellige boel dus.

Op de woensdagmiddag hebben we gym van meester Rutger en donderdagochtend  geeft juf Sieta les!

Op de maandag geeft juf Chelsy ons les en bereidt met ons de moeilijke onderwerpen extra voor. En dat doet ze met veel enthousiasme!

De rest van de week staat juf Sieta voor ons klaar! Ook dan zijn we flink bezig...maar wel met een lach, want deze juf houdt wel van een grapje! We beginnen elke ochtend en middag met een inloop van 8.15 tot 8.30. Ouders zijn altijd welkom om even te komen kijken in onze klas.

En er kan makkelijk een afspraak gemaakt worden. Alles ligt al klaar; we kunnen om 8:30 en om 13:15 direct aan de slag! We zijn elke dag om 14:15 vrij.

We beginnen bijna elke ochtend met lezen. We lezen veel om onze woordenschat te vergroten zodat we alle teksten kunnen begrijpen, maar ook om de rekensommetjes te snappen! Wat betekent dat? Ruim, een schaal, schatten? Iets met een boot? De fruitschaal? De lieve schatten van deze groep?

Daarna gaan we met rekenen, taal, begrijpend lezen en spelling verder en in de middag hebben we vaak de zaakvakken (biologie, aardrijkskunde, geschiedenis) en doen we aan drama, tekenen, muziek en handvaardigheid. Bij de zaakvakken horen ook proefwerken. Daar leren we hard voor thuis en op school!

Vanaf de meivakantie maken we een werkstuk; een lapbook. Zo leren we ook veel van elkaar! En ook onze juffen zijn nieuwsgierig. Want ze gaan ook van onze 23 lapbooks leren! Waar zullen ze dit jaar over gaan? Groep 6 maakt er in elk geval één over een dier! Van Aap tot Zebra!

We hebben uitstapjes naar de WP om bezig te zijn met techniek en maken de mooiste dingen. We gaan naar voorstellingen en leren over kunst en cultuur met onze mooie projecten.

In deze klas mogen we ook veel van elkaar leren, want we werken veel samen met alle verschillende kinderen uit deze klas.

En wist u dat deze klas ook veel leert over zelfstandigheid? Zelf ons werk nakijken en…reflecteren, zelf of samen oplossingen bedenken, .....  We werken na onze opdrachten zelfstandig aan andere taken. Soms bedenken we die extra taken zelf!

Dit jaar wordt weer: Supercalifragilisticexpialidocious!

De juffen van groep 6A,

Juf Chelsy en juf Sieta